プロが教えるわが家の防犯対策術!

添削おねがいします。

彼は小説を2冊貸してくれたが、どちらもまだ読んでいません。

He lent me two novels , but neither of them l have read.

A 回答 (3件)

He lent me two novels, but I have not read either one yet.

    • good
    • 1

そういう語順で書くなら


He lent me two novels, neither of which I have read yet.

but を使うなら
He lent me two novels, but I have read neither of them yet.
    • good
    • 3

He lent me two novels to read, but I have not finished either of

them yet.
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!