dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

どなたか、英訳お願いします。

本文→私の父は週に一度、老人ホームに行って
デーケアーサービスを受けに行っています。
これは同じ症状の人達が集まり、歌やゲーム、
体操したり楽しい時間を過ごすものです。
普段は家族だけで過ごしているので、人と接する
機会がなく、デーケアーサービスの日はたくさんの
人と会うことになりますので父も気疲れしてるのか、
帰ってきた時はグッタリして、その日は早く寝ます。

日本語もおかしいと思いますが、意味合いが通じる
よう編集していただいてもかまいませんので、
よろしくお願いします。

A 回答 (4件)

「デイサービス」は「介護を受ける」意味が主のようなので、ここでは「デイケアを受ける」=高齢者が世話をしてもらうの意味で、


takes an elderly day care
としています。


My father goes to a nursing home once a week and takes an elderly day care.
People with the same symptoms get together and have a good time singing songs, playing games, and doing exercises.
Since he usually spends time with only his family, he does not have the opportunity to meet other people.
However, he meets a lot of people at the nursing home, and that makes him get really tired.
Thus, he goes to bed early at night when he gets home.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

akiraTMさん、毎度ありがとうございます。父の日が近くなり、投稿させていただき
ました。
分かりやすく説明していただき、ありがとうございました。

お礼日時:2022/06/18 00:04

老人ホームに行って受けに行っていますはだめです。


これはじゃなくて、ここでは
歌はしません。

父は、週に一度老人ホームのデーケアーサービスを受けています。
ここでは同じ症状の人達が集まり、歌を歌ったり、ゲームや体操をしたりして、楽しく時間を過ごせます。
普段父は家族以外の人と接する機会がなく、デーケアーサービスの日にはたくさんの人と会えるためか、家に帰った時には、気疲れのためか、帰ってきた時はグッタリして早く寝ます。

日本語もおかしいと思いますが、意味合いが通じる
よう編集していただいてもかまいませんので、
よろしくお願いします。

My father receives day care services at a nursing home once a week.
At this service, people with the same symptoms gather together and sing songs, play games, do exercises, and have a good time.
My father usually does not have the opportunity to meet people outside of his family, and perhaps because he gets to meet so many people on the day of the day care service, when he returns home, he is exhausted and goes to bed early when he gets home.
    • good
    • 0

老人ホームに行って受けに行っていますはだめです。


これはじゃなくて、ここでは
歌はしません。

父は、週に一度老人ホームのデーケアーサービスを受けています。
ここでは同じ症状の人達が集まり、歌を歌ったり、ゲームや体操をしたりして、楽しく時間を過ごせます。
普段父は家族以外の人と接する機会がなく、デーケアーサービスの日にはたくさんの人と会えるためか、家に帰った時には、気疲れのためか、帰ってきた時はグッタリして早く寝ます。

日本語もおかしいと思いますが、意味合いが通じる
よう編集していただいてもかまいませんので、
よろしくお願いします。
    • good
    • 0

本文→私の父は週に一度、老人ホームに行って


デーケアーサービスを受けに行っています。

Body → My dad goes to the elderly home once a week
to receive a day care service.


これは同じ症状の人達が集まり、歌やゲーム、
体操したり楽しい時間を過ごすものです。

This is a gathering of people with the same symptoms.

They spend a good time singing ,playing games and

doing gymnastics.


普段は家族だけで過ごしているので、人と接する
機会がなく、

We usually spend time only with my family , so he interacts
with people.

デーケアーサービスの日はたくさんの
人と会うことになります

On the day- care service day he has opportunities to see many people.


ので父も気疲れしてるのか、
帰ってきた時はグッタリして、その日は早く寝ます。

So he looks very tired when he comes back from the service.

And he goes to bed early that day.

over
    • good
    • 2

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!