アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

would ever はどのような意味ですか?

It was naive of her to think that she would ever get her money back.
お金を取り戻せると考えるなんて彼女は騙されやすい人だ。

A 回答 (3件)

彼女は天然さんなので、金はいつか戻ってくるだろうと思っていた。

    • good
    • 0

「彼女は金はいつでも取り返せるとよく考えたものだが、それほど単純な人物だった」



Learner's definition of EVER (WEBSTER)
: at any time(いつでも)
例文:
The crime rate is higher now than it has ever been.
He's forgotten all he's ever learned about history.
Have you ever been to France?

Learner's definition of WOULD (WEBSTER)
— used to talk about something that always or often happened in the past(よく~したものだ)
例文:
When my friend still lived here, we would eat lunch together every day.
She would always take the nine o'clock bus. = She'd always take the nine o'clock bus.
    • good
    • 0

nice of, kind of でお馴染みの、性質+of の naïve of ですが、


would は was に準じた時制の一致。
ever は「確実に、絶対に」という意味の副詞。
    • good
    • 2
この回答へのお礼

わかりやすかったです。ありがとうございます。

お礼日時:2017/10/07 13:46

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています