【美大生が登場】色のユニバーサルデザインとは? >>

高校英語の問題です。句、節、意味上の主語の単元です。答えを教えてください。
A
(1)増水時にこの川で泳ぐのは危険だ. It is dangerous ( )( )( ) this river when it has risen
(2)君が彼の忠告を無視したのは愚かだった.
It was ( )( )( )to ignore his advice.
(3) ドアを閉めてもよろしいですか.
Would you mind ( )( ) the door?
(4)彼は遅くなりすぎて最終電車に間に合わなかった.
It was too late ( )( )( )( )the last train.
B並び替えです。
(1) (language / foreign /requires/ a/mastering) a lot of time and energy.
(2) (to/expect/little sons/my /I) be considerate in the future.
(3) The students (being/of/ exams / my/complained) too difficult.
4) (hard /it/Lucy/ was/to / for) make sense of his story.
(5) He wants to make (cookware / to / children/use/for) easily.
C
Express the following in English and complete the sentences.
(1)このマニュアルは娘が読むのに十分簡単だ
This manual is simple enough(. )
(2)その計画を今あきらめることは大きな間違いだ.
(. )would be a big mistake.
(3)ユキは母親が彼女の服装についてとやかく言うのが好きではない.
Yuki does not(. ) things about her clothes.
(4)定期的に運動することが健康を維持する有効な方法だ.
(. )to maintain your health.
D Express the following in English.
(1)地球環境が危機にさらされているのは明白な事実だ.
(2)野鳥の写真を撮ることが私の趣味の1つだ
(3)彼にさよならを言わないなんてあなたは失礼だった.
(4) 1日でその都市の名所をすべて見て回ることは不可能だ

A 回答 (1件)

A

(1)to swim in
(2)foolish of you
(3)my opening
(4)for him to take
B
(1)Mastering a foreign language requires
(2)I expect my little sons to
(3)complained of my exams being
(4)It was hard for Lucy to
(5)cookware for children to use
C
(1)for my daughter to read
(2)To give up the plan now
(3)like her mother saying all kinds of
(4)Regular exercise is an effective way
D
(1)It is obvious that the global environment is in danger.
(2)Taking pictures of wild birds is one of my hobbies.
(3)You were rude of not being saying good-by to him.
(4)It is impossible to see all the sights of the city in a day.
    • 3