プロが教えるわが家の防犯対策術!

Thanks for the photo. Delicious food. (wink)(kiss)
For me, such dishes will be expensive at first. (distressed)


Do you always go to the cafe?
In Ukraine, most people eat at home.
I rarely go to a cafe. It is very expensive for me.
 

I know that in Japan it is customary to dine in a cafe. (blushing smile)


You go to small, cheap establishments. For example, in ramen or where is not expensive udon or rice with an egg?


I watched the Japanese news there and talked about the Pay Pay application. There you can save on goods and receive bonuses for various goods and food. Do you have such an app?

アプリで得する卵かけご飯ですか?。

A 回答 (1件)

写真ありがとう、美味しそうね


私には高過ぎて食べられないわ…

いつもカフェに行くの?
ウクライナでは大抵の人は家で食べるの
私も滅多にカフェには行かないわ、だって高いもの

日本ではカフェで御飯を食べるのが普通なのよね?(dineなので、豪華なご飯というニュアンス)

小さな安い所にも行くのよね?
例えば、ラーメンとか高くないうどんとか、卵かけご飯とか?(ここ、文法的におかしな気がします)

私は日本のニュースも見るんだけど、Paypayというアプリについてやってたわ
それを使うと、割引とか追加で何か貰えたりするんでしょ?
貴方もそういうアプリ使ってるの?

最後の方は結構意訳
というか、やっぱり一部文法おかしな気がするので、そのまま訳すとおかしくなる
    • good
    • 4
この回答へのお礼

ですよね。PayPayに興味があるみたいです。使ってないので知りません。ありがとうございました。

お礼日時:2020/01/26 19:25

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!