dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

Story truthとhappening truthの違いを教えてください。

A 回答 (3件)

No.2です・・・途中で送信しちゃいました。



例えば、最近のACジャパンの広告「聞こえてきた声」が似てるかも。

https://www.ad-c.or.jp/campaign/self_all/self_al …
    • good
    • 0

後者は、事実に基づいて客観的に語れてるもので、


前者は、それを聞いた人の主観的な共感・反感などが含まれたもの。
    • good
    • 0

ネット上のいたるところでそれについて英語ネイティブたちが解説しています。



(1) “Happening truth” is the actual events that happen, and is the foundation or time line on which the story is built on. “Story truth” is the molding or re-shaping of the “happening truth” that allows the story to be believable and enjoyable.
https://www.bartleby.com/essay/Story-Truth-and-H …

(2) Happening Truth can best be defined as the unarguable facts of the situation: times, dates, locations, verbatim conversations. Happening Truth is many times the most sterile of accounts, as only what can be corroborated is part of it.

Story Truth, on the other hand, is the fleshing out of the event, filling in the gaps or holes in memory to create a complete experience for the reader and the writer alike.
https://withmegandowd.com/story-truth-vs-happeni …

こういう説明文を読んでもわからなければ、それぞれのサイトにあるさらに詳しい解説を読めばいいのです。
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!