アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

中2です。
英語の宿題で夏休みの出来事をかくんですけど、ほとんど携帯で調べて書いたから心配で…

間違ってるや、アドバイスをください!!(>_<)

I went to Kawasaki Lazona with my family.
We watched a movie there.
The movie was very interesting.
I went to a CD store.
I bought a lot of CDs.
I bought too much and my money has gone down.
I am very sad.
But it was fun.
It was good that I could make memories.
I want to go there once more.

A 回答 (4件)

(So)I am (poor and)very sad. を入れると面白いかも。

    • good
    • 1

大変良くできています。

余り直すところはありませんが、ちょっとしたアドバイスを。

I went to Kawasaki Lazona with my family (on August 7). とか日付を入れましょう
We watched a movie there. (The name of the movie was "〇〇".)題名を入れましょう
The movie was very interesting.
(Then) I went to a CD store.それからを入れましょう
I bought a lot of CDs (ar the store).
(X)I bought too much and my money has gone down.(量はmany)
(◯)I bought too many CDs, so my money has gone away.飛んでいったはgone away
I am very sad.
But it was fun.
It was good that I could make (a lot of)memories.
I want to go there once more.

もう少し高学年になったら、「I」 ばっかりでない文章の作り方も勉強しましょう。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう

分かりやすいアドバイスありがとうございます!!
参考にさせていただきます!

お礼日時:2017/08/21 00:12

I went to Kawasaki Lazona with my family.


We watched the movie there.
It was very interesting.
Then I went to the CD store.
And I bought a lot of CDs.
I bought too many and my money has gone away.
So I became sad but I had a lot of fun.
It was so good that I could make such memories.
So I want to go there once again.
These are my events in summer vacation this year.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

天才やな

ありがとうございます!
助かりました!

お礼日時:2017/08/17 22:41

I went to Kawasaki Lazona with my family. We watched the movie there and it was very interesting.


Then I went to the CD store and I bought a lot of CDs.
I bought too many and my money has gone away, so I became sad but I had a lot of fun.
It was so good that I could make such memories. So I want to go there once again.
    • good
    • 2
この回答へのお礼

ありがとうございます!!
めっちゃ助かります!
10文以上の文で書かなきゃいけないんですが、、この文から増やすことは出来ますか?

お礼日時:2017/08/17 21:56

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!