アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

高校英語の無生物主語 名詞構文の単元です。答えを教えてください。
A Write new sentences with similar meanings.
(1) Because of this technology, you can save a lot of energy.
This technology ( ) ( ) ( ) save a lot of energy
(2) Due to lack of money, we weren't able to take the Shinkansen.
Lack of money ( ) ( ) ( ) taking the Shinkansen.
(3) If you walk for fifteen minutes, you will arrive at the bus stop
- Fifteen minutes' walk will ( ) ( ) ( ) the bus stop
(4) Why did she change her mind suddenly?
What ( ) ( ) ( ) her mind suddenly?
(5) I remember her grandfather whenever I hear the way she speaks.
The way she speaks ( )( ) ( ) her grandfather.
BComplete the sentences with the words in brackets.
(1) My mother (good / is / very/a)
(2) I had to ( an/ decision /make about / important) my future course.
(3) I was surprised (the interview/ his / at / failure in)
(4) We (at/took/close a/look) the map when we lost our way.

A 回答 (4件)

#3です。


訂正します。
A
1 enables you to
3 takes you to
5 reminds me of
    • good
    • 2

A 1 enables us to


2 prevented us from
3 take you to
4 made her change

B 1 is a very good ( ).
何か抜けていますね。
2 make an important decision about
make と aboutは スラッシュで区切られているのでは?
3 at his failure in the interview
failureとinはやはりスラッシュで区切られるのでは?
4 took a close look at
これも、closeとa の間にスラッシュがあるのでは?
    • good
    • 0

A Write new sentences with similar meanings.



(1) Because of this technology, you can save a lot of energy.
This technology ( enables ) ( you ) ( to ) save a lot of energy
(2) Due to lack of money, we weren't able to take the Shinkansen.
Lack of money ( prevents ) ( us ) ( from ) taking the Shinkansen.
(3) If you walk for fifteen minutes, you will arrive at the bus stop
Fifteen minutes' walk will ( takes ) ( you ) ( to ) the bus stop
(4) Why did she change her mind suddenly?
What ( made ) ( her ) ( change ) her mind suddenly?
(5) I remember her grandfather whenever I hear the way she speaks.
The way she speaks ( reminds )( me ) ( of ) her grandfather.

Bは回答しません。
    • good
    • 0

A


(1) Because of this technology, you can save a lot of energy.
This technology ( will ) ( make ) ( you ) save a lot of energy
you なる人物がエネルギーの節約を望んでいることが明白の場合は make ではなく let ですが、、。
(2) Due to lack of money, we weren't able to take the Shinkansen.
Lack of money ( stopped ) ( us ) ( from ) taking the Shinkansen.
(3) If you walk for fifteen minutes, you will arrive at the bus stop
Fifteen minutes' walk will ( take ) ( you ) ( to ) the bus stop
(4) Why did she change her mind suddenly?
What ( made ) ( her ) ( change ) her mind suddenly?
(5) I remember her grandfather whenever I hear the way she speaks.
The way she speaks ( reminds )( me ) ( of ) her grandfather.
B
(1) My mother (good / is / very/a)
My mother is a very good [cook].  a に続く名詞が抜けています!
(2) I had to ( an/ decision /make about / important) my future course.
  I had to make an important decision about ~~~. ハイフンにミスあり、です!
(3) I was surprised (the interview/ his / at / failure in)
  I was surprised at his failure in the interview.
(4) We (at/took/close a/look) the map when we lost our way.
We took a close look at the map ~~~~~. ハイフンにミスあり、です!
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!