電子書籍の厳選無料作品が豊富!

英語にお願いします

「私と彼の共通点は猫が好きなこと」

A 回答 (5件)

「共通点」の訳し方が難しいですが、何も難しい表現を使わなくても #1さんのように簡単な英文で表現できます。


先ずは直訳です。

The common point between me and him is liking cats.

では もう少し自然な文で。

As for the common point between him and me , we like cats.

それから 少し気取った文で。

He and I share the preference for cats.
    • good
    • 0

One thing in common, both he and I love cats.



https://www.linguee.com/english-japanese/transla …
    • good
    • 2

There is something common between he and I: we both LOVE cats!!!



(ところで私も猫ちゃん大好きで、3匹飼ってま〜す)
    • good
    • 0

He and I (both) like cats.

    • good
    • 0

He and I like a cat.

    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!