アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

英語の歌を使って英語の勉強はできますか??どんな風に勉強した方がいいと思いますか?
ちなみに、私は高校2年生です。難しい単語や文法がまだ沢山あって、英語自体が苦手で克服したいです。

A 回答 (4件)

単語はやさしくっても歌詞の意味を解釈するのって難しいですよ。



【問題】以下はビートルズの曲の歌詞である。意訳しなさい。

Can't buy me love, love
Can't buy me love

I'll buy you a diamond ring, my friend
If it makes you feel alright
I'll get you anything, my friend
If it makes you feel alright
'Cause I don't care too much for money
Money can't buy me love

I'll give you all I've got to give
If you say you love me too
I may not have a lot to give
But what I got I'll give to you
I don't care too much for money
Money can't buy me love

以下略

歌詞引用元
https://genius.com/The-beatles-cant-buy-me-love- …

Can't Buy Me Love
    • good
    • 0

英語の歌を使って英語を勉強するときの注意事項があります。

それは、歌詞に「文法的に間違っている箇所」がけっこうあるということです。

例えばビートルズのこの曲。

Good Day Sunshine


【問題】下の歌詞で文法的に間違っているところはどこか?

Good day sunshine(繰り返し2回)

I need to laugh, and when the sun is out
I've got something I can laugh about
I feel good, in a special way
I'm in love and it's a sunny day

Good day sunshine(繰り返し2回)

We take a walk, the sun is shining down
Burns my feet as they touch the ground

Good day sunshine(繰り返し2回)

Then we lie, beneath a shady tree
I love her and she's loving me
She feels good, she knows she's looking fine
I'm so proud to know that she is mine
(以下略)

歌詞引用元
https://genius.com/The-beatles-good-day-sunshine …
    • good
    • 0

ドラゴン桜には、ビートルズの歌詞を覚えて歌うのが良いと書いてありましたね。

    • good
    • 0

できないことはないでしょうが、遠回りの勉強法になりそう。

NHKのラジオ講座を一つ選んで聞き続けるほうが100倍くらいベター。個人的な意見です。
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!