電子書籍の厳選無料作品が豊富!

先輩方に、気を使いすぎて精神的に疲れる。
気疲れする。

A 回答 (3件)

「先輩方に、気を使いすぎて精神的に疲れる。


"I am being too mindful of my senior colleagues that I am emotionally exhausted/drained."
Emotionally exhausted: http://eow.alc.co.jp/search?q=emotionally+exhaus …
Emotionally drained: http://eow.alc.co.jp/search?q=emotionally+drained

「気疲れする。」
"I am mentally exhausted."
Mentally exhausted: http://eow.alc.co.jp/search?q=mentally+exhausted
    • good
    • 0

どんな場面で使うのかはわかりませんが、例として。



I am (mentally)depressed to think(or care) too much of my seniors.
    • good
    • 0

I'm mentally tired of fussing about my seniors.


It's strain on my nerves.
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!