プロが教えるわが家の防犯対策術!

先日こうのす花火大会に行きました。
4尺玉打ち上げに準備時間が5分ほどかかりますと、アナウンスがありました。
なぜこの玉だけ、準備時間が5分もかかるのでしょうか?

よろしくお願いします!

A 回答 (4件)

The other day we're going to see the KOUNOSU fireworks display.



There was an announcement "It takes about 5 minutes for preparation to launch 4SHAKUDAMA fireworks ball "

Why does it take still 5 minutes for preparation only this fireworks ball?
    • good
    • 0

安全確認と、作業者の避難ですね。

    • good
    • 1
この回答へのお礼

早速の回答、ありがとうございます!
普通に電気点火するけれど、玉が大きいから最終チェックをする+安全な距離まで移動するのに
時間がかかるという理解で良いですか?

お礼日時:2016/10/14 23:44

We went to a Kounosu fireworks display the other day.


According to the announcement, it takes about 5 minutes to prepare for the launch of the 4 shakudama.
Why does it take 5 minutes just to prepare for the launch of this ball?
    • good
    • 0

>普通に電気点火するけれど、玉が大きいから最終チェックをする+安全な距離まで移動するのに


時間がかかるという理解で良いですか?

そーです
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございました。すっきりしました!

お礼日時:2016/10/16 21:29

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!