私は夏より冬が好きです。
その理由は3つあります。

一つ目は私はスキーをすることが好きだからです。
スキーは冬にしかできません。
だから私は毎年
冬が待ち遠しくて仕方ありません。
スキーができない夏は少し退屈です。

二つ目の理由は
私は冬に友達と雪で遊ぶことのほうが好きだからです。
雪が降るととても嬉しいです。
確かに夏は花火を観たり海へ行ったりして
楽しむことができますが
やはり冬のほうが私は楽しいです。

三つ目の理由は
家族で温かい料理を食べるのが幸せだからです。
家族でお鍋を囲みながら会話をする時間が大好きです。

※多少、表現が変わるのは
全然構わないので
英訳お願いします(T^T)

長い文章なので
一部だけでも構いません

明日までになんとかしたいので
よろしくお願いします。

A 回答 (2件)

I like winter better than summer.

There are three reasons for it.

The first reason is that I love skiing.
We can ski only in winter.
So I can hardly wait for winter every year.
I feel a little bored in summer when I can't enjoy skiing.

The second reason is that I prefer playing with my friends with snow in winter.
I feel very glad when it snows.
It is true that I can enjoy watching fireworks and going to the beach in summer, but I still have more fun in winter.

The third reason is that I feel happy when I am eating warm meal with my family.
I love to spend enjoying conversation with my family members around the pot in which food is being cooked.
    • 0

I like winter rather than summer.

I have 3 reasons for it.

The first reason is because I like skiing.
Skiing is played in winter only.
That is why I am dying for winter to come.
It is boring a little bit in the winter when I can not ski.

For the second reason, I like to play with my friends in snow in winter.
Snow falling makes me happy.
It is obvious I can enjoy going to a beach or to see fireworks in summer.
But all in all I enjoy times and days in winter.

For third reason,
It is very happy things to have some warm meals together with my family.
I love the time with my family while we sit over Japanese pan.
    • 0