プロが教えるわが家の防犯対策術!

At the time when I was accepted in the creative writing course at the University of East Anglia, it was the only one in Britain that was an accredited master’s degree. And even at that university, it was not respected. The traditional English dons thought it was a ridiculous thing. It’s only because it was run by this very powerful and esteemed novelist and academic, Malcolm Bradbury, that it was allowed to run. And even then people didn’t apply for it. The year before I went, it didn’t run because nobody had applied, and the same the year after.

カズオイシグロという小説家が自身の若い頃に
ついて語ってる時の一部分です。

it was allowed to run という文とit didn't run という文について質問があります。おそらく「〜を運営する」みたいな意味だと思うのですが、この意味だと他動詞で目的語が必要だと思うのですが、2つともありません。
本来ならrun the courseみたいな、、

目的語が分かりきっているから省略されているのでしょうか?

A 回答 (3件)

ところであなた、質問数が392で解決数が8、お礼数が6ですから、BAもほとんど付けないしお礼もほとんどしない、たんなる質問の垂れ流しですね。


すごいですね!
    • good
    • 2

It’s only because it was run by this very powerful and esteemed novelist and academic, Malcolm Bradbury, that it was allowed to run. = TRANSITIVE




it didn’t run because nobody had applied, and the same the year after. = INTRANSITIVE
    • good
    • 0

この"run" は自動詞です。



novelist and academic, Malcolm Bradbury, that it was allowed to run.
講座の運営が許可されたのは、非常に強力で尊敬されている小説家であり学者であるマルコムブラッドベリーによって開かれたからでした。

And even then people didn’t apply for it.
それでも人々は受講申請しようとはしませんでした。

The year before I went, it didn’t run because nobody had applied, and the same the year after.
私が入学した前の年、誰も受講者がいなかったので、講座は開かれませんでした。そして、翌年も同様でした。

https://learnersdictionary.com/definition/run
Learner's definition of RUN
1
[no object]
a : to move with your legs at a speed that is faster than walking
How fast can you run?
He runs faster than anyone else on the team.
She ran up the stairs to get her jacket.
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!