準・究極の選択

来週テストなので、至急訳していただけませんか?

Yahoo!やexciteなどのネット翻訳機は、めちゃくちゃなんでそれはやめてください。

When my niece was four or five,her older brothers and sisters taught her to count,゛Sesame Street"style by having her recite the names of the numbers in order.I heard her say゛one,two,three,four,seven,six,eight,"at whith point I heard excited voices of a couple of the other kids saying to her,゛No!No!Seven comes after six!"
It occurred to me then,and many times since,that from such talk children could get a very strange notion about numbers.They might see them as a procession of little creatures,the first one named One,the second named Two,the third Three,and so on.Later on these tiny creatures would seem to do mysterious and meaningless dances,about which people would say things like,゛Two and Two make four."It seemed likely that any child with such a notion of numbers could get into serious trouble before long,and this did indeed happen to my niece.

A 回答 (3件)

あまり自信がありませんが...。



Quand ma nièce était quatre ou cinq ans, ses frères et soeurs plus âgés lui ont appris à compter, sésame ゛ rue "style en lui faisant réciter les noms des nombres dans order.I entendue dire ゛ un, deux, trois, quatre, sept, six, huit, «au point whith j'ai entendu des voix excitées d'un couple d'autres enfants en lui disant, ゛ Non, non! Sept vient après six ans!"
Il m'est apparu alors, et plusieurs fois depuis, que de tels enfants parlent pourrait obtenir une notion très étrange à propos numbers.They pourrait les voir comme une procession de petites créatures, le premier nommé One, la deuxième nommée Deux, la troisième trois , et ainsi de on.Later sur ces minuscules créatures semblent faire des danses mystérieuses et sans signification, au sujet duquel les gens disent des choses comme, ゛ deux et deux font quatre. "Il semble probable que tout enfant présentant une telle notion de nombres pourrait entrer dans de sérieux ennuis, avant longtemps, et cela a effectivement lieu à ma nièce.
    • good
    • 0

補足要求


whithはwhitchのスペルミスでは?

この回答への補足

which です

補足日時:2011/07/02 02:14
    • good
    • 0

私の姪が4歳か5歳の頃、彼女の兄や姉が「セサミストリート」式に数字の名前を順番に復唱させることによって彼女に数えることを教えていました。

私は彼女が次の様に言うのを聞きました、「いち、に、さん、し、なな、ろく、はち」そこまで来た時、2人の他の子供たちの興奮した声が、彼女に次の様に言っているのが私に聞こえました、「違う!違う!なな、は、ろくのあとにくるんだ!」
その時、そしてそれ以来何度も、私に、その様な話から、子供たちは数に関して非常に奇妙な考え(概念)を抱くかもしれないと言う考えが浮かびました。彼ら(子供たち)は、それら(数字)を1番目は「いち」2番目は「に」3番目は「さん」・・・と名付けられた、小さな生き物の行列の様に見なすかもしれません。後にこれらの小さな生き物たちは、不思議で意味のないダンスをするように思えるでしょう、そして、そのことについて、人々は、「2たす2は4」の様に言うでしょう。数についてそのような考え(概念)を持った子供は誰でも、間もなく深刻な問題に陥ることが起こりそうな様に思えました、そして、このことが、実際私の姪に起こったのでした。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!