質問投稿でgooポイントが当たるキャンペーン実施中!!>>

ISOとUNI EN ISOの違いは何でしょうか?
UNI ENの意味を教えてください。

A 回答 (1件)

まずおさらいをしました。

ISO International Organization for Standardization=国際標準化機構、
   または国際規格(International Norm)の略号、
UNI Ente Nazionale Italiano di Unificazione=イタリアの標準化機関、
   または Unificazione Italiano=イタリア国家規格、 
EN  European Norm=欧州規格。

したがって、UNI EN ISO 14001はイタリア 欧州 国際規格(共通)14001となります。

英国のHPに次の質問がありました。
UNI-EN ISO 9001-2000 vs. ISO 9001-2000 - What are the differences?

Can someone tell me the differences between these two standards?
Is the UNI still a valid standard? I work for an Italian owned company here
in the states.
Their facilities in Italy are certified to the UNI and they want our domestic
facility to be the same.
Is this something completely out of the ordinary?

回答は
No.1
There is no difference. Many countries "release" their National Standard mirroring ISO 9001. Here in the US, it is called the ANSI/ISO/ASQ Q9001-2000: Quality Management Systems: Requirements
The requirements are the same.

No.2
I agree...no difference
In Switzerland SN EN ISO9001:2000, (Schweizer Norm)
In England BS EN ISO9001:2000 (British Standards)
In Spain UNE EN ISO9001:2000 (U..... Norma Espanola)

etc, etc.

所在国や承認国の規格を表記していると考えれば良いと思います。
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。
まさに知りたかったことへの正確な解答!
感謝いたします。