dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

映画の字幕のことは、subtitlesと言うと思いますが、では、音声のことは英語で何と言いますか?

1)音声は英語の他に、フランス語とスペイン語があります。
2]音声をフランス語に変えよう。

とか言う時の音声です。
There are French and Spanish     besides English to this movie.
Let's change the    to French.

できれば、上の英訳もチェックしていただけますか?

A 回答 (3件)

English, Spanish, and French audio tracks are available.



Please change the audio language to French. (言い回しはいくらでも変更可能です)
    • good
    • 0

>1)音声は英語の他に、フランス語とスペイン語があります。



 別の言語の声を当てる、つまり吹き替えることであれば、dub「吹き替える」で言えます。

We have dubbed [タイトル] into French and Spanish.
[タイトル] is dubbed in French and Spanish.
You can choose [タイトル] dubbed in French and Spanish.


 音声多重放送は、a sound multiplex television broadcastと言ったりしますので、sound multiplexという表現を使う手もあるかと思います。

>2]音声をフランス語に変えよう。

 言語の名前を言うだけでいいかと思います。

Let's watch it in French.

[タイトル] is a sound multiplex movie in English, French and Spanish.

>There are French and Spanish     besides English to this movie.

 空白になにか入れるのであれば

There are French and Spanish editions besides English one for this movie.

などで言えるかと思います。

>Let's change the    to French.

 空白になにか入れるのであれば

Let's change the English lines to French. (line:台詞)

などでいいように思います
    • good
    • 0

* French and Spanish are included besides English in this movie.



* Let's change the language to French.
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!