プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

いつもありがとうございます。

どなたか、英訳のお願いできませんでしょうか。

和文:
先日は、あなたと会って久しぶりに楽しいデートをしました。あっ言う間に終わってしまい、物足りなかったなぁ。また、デートしたいです。

いつも、誰よりもがんばっててステキだなって思ってます。
ゆっくり体を休めて寝てください。

よろしくお願いいたします。

A 回答 (4件)

As I went out with you after so long, time flew and I felt it wasn't enough for me.


So I want to go out with you again.

I think you are always trying hard and so attractive.
Please sleep tight for resting your body.
    • good
    • 2

I really enjoyed the date with you the other day for the first time in many days, so much so that it went like a moment. I wanted to be with you much longer. I want to have a date again.


You are always awesome working harder than anyone else. Really.
Please take a good care of yourself and have good dreams.

以上でいかがでしょうか?

この回答への補足

Him-hymmnさま

いつもありがとうございます!ぜひ採用させていただきたいと思います!
もしよろしければ、下記についておしえていただけませんでしょうか。

so much so that it went like a moment.

so much soは、文法的にどのように理解するのでしょうか。

補足日時:2014/09/08 12:50
    • good
    • 0

こんにちは。



Our date the other day was the first enjoyable one I've had in a long time. It was over in a flash, and left me wanting more. Let's do it again.

I'm always impressed with how you work harder than anyone else. Have a good night's sleep and refresh yourself.

ご参考までに。
    • good
    • 2
この回答へのお礼

どうもありがとうございます!

ニュアンスを汲み取っていただきうれしいです。

いろいろな言い方があるのですが、とても参考になりました。

お礼日時:2014/09/08 12:47

補足です。



so much so thatは
so really enjoyed that . . .
のところを、really enjoyedの繰り返しを避けるための言い方です。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

Him-hymnさま

ご質問への回答をいただきまして、どうもありがとうございます!
ここでは、そのように使用するのですね。こういう表現が使いこなせるようになれたらうれしいいです。
もう少し調べてみます。

お礼日時:2014/09/09 10:16

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!