次の並び替え問題を教えてください。

(1)講演者は自分自身を忘れねばならない。つまり、自分のこと、人間であること、誤りを犯す可能性があること、弱い存在であることを意識してはならない。

The speaker must forget himself--- ()()()()()()() he is himself, human and fallible and weak.

(a) must (b) be (c) that (d) to (e) he
(f) aware (g) cease

(2) 自分が話している内容に熱中しているので、講演の上手な人は、立っている位置が正しいかとか、ネクタイが曲がっていないかとか、手の位置はおかしくないかとかを、考えたりはしない。

()()()()()()(), the good speaker does not stop to think whether he is standing in the right position, whether his tie is straight, or whether his hands are out of place.

(a) away (b) saying (c) is (d) by (e) carried (f) he (g) what

(3)講演者に話の内容を準備する時間があれば、舞台上であがらない特効薬を手にしていることになる。というのも、徹底的に準備できているので、(あがる要因である)自意識ではなく自信を持つことになるからだ。

The speaker who has time to prepare what he is going to say has ready in his hand the best cure for stage fright---- he ()()()()()() he has self-confidence instead of self-consciousness​.

(a) prepared (b) thoroughly (c) that (d) himself (e) has (f) so

A 回答 (1件)

1 he must cease to be aware that

2 Carried away by what he is saying
3 has so thoroughly prepared himself that
    • 0