誕生日にもらった意外なもの

英語
I would not ( )anything if I were you.

上の英文のかっこに入るのは say らしいのですが tell はだめなのですか?

A 回答 (4件)

tell :誰かに語り掛ける


say: 言葉を発する

したがって、この場合は say が正解です。

https://learnersdictionary.com/definition/tell
Learner's definition of TELL
1
[+ object]
a : to say or write (something) to (someone)
He told us the story.
Has she told you the good news, yet?
Please tell us your name and occupation.

Learner's definition of SAY
1
: to use your voice to express (something) with words
[+ object]
“Is anybody there?” he said.
“Good morning,” said the woman behind the counter.
I said three words before he interrupted me again.
[+] more examples
    • good
    • 1
この回答へのお礼

回答ありがとうございます!

お礼日時:2021/01/31 12:59

I would not tell anything if I were you.


は正しい英語ですが、
そもそも何を求められていたのですか?
I would not do anything if I were you.も
I would not eat anything if I were you.も
みーんな正しい英語ですが。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

なるほど。

お礼日時:2021/01/31 12:58

ダメダメです。

    • good
    • 2
この回答へのお礼

回答ありがとうございます!

お礼日時:2021/01/31 12:59

ネイティブスピーカーが、


使わないんでしょうねッ!
恐らくは………。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

なるほど。

お礼日時:2021/01/31 12:59

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!