日本人の 英語力は ASIA 18カ国中 16番目とのこと、ですが 18カ国の 順位は 教えて?

A 回答 (4件)

>日本人の 英語力は ASIA 18カ国中 16番目とのこと、ですが 18カ国の 順位は 教えて?

Japanese are NOT bad in TOEFL PBT [Paper Based Test] score. It is 538 (Listening 55/Structure and Written Expression 53/ Reading 53) out of 677. However, they struggle in iBT [internet Based Test]. It's only 67[Reading 17/Listening 16/Speaking 16/Writing 18] out of 120. The average score of all test-takers in TOEFL iBT is 79(for undergraduate)/84(for graduate). They are left behind in the newly introduced test format.

Top 5 in TOEFL iBT are Singapore, India, Malaysia, Philippines, and China.
Japan is ranked 28th out of 30 countries, tied with Tajikistan.

For the details, see TOEFL® Test and Score Data Summary for TOEFL Internet-based and Paper-based Tests: 2009 Test Data:

http://www.ets.org/Media/Research/pdf/test_score …
    • 0
この回答へのお礼

MANY MANY THANKS!!

日本人の英語の特徴は次の通りです。

1.文法にはめっぽう強い。アメリカ人を凌ぐ。
2.話すのがめちゃ下手。下手な上に度胸がない。
3.発音を日本人の英語の先生に習うのでかなり英語を知っているにもかかわらず英語が通じない。
4.ただし、文章の読解力はたいへんなものだ。もし英語の試験が文法と読解力であれば日本人がトップだ。会話なら先進国中最下位間違いなし。

この回答への補足

ご回答ありがとうございます asia 18カ国の 順位は?????

• 0

ANo.1さんに質問です。

逆に何を当てに(基準と)するのが適切なのでしょう?
    • 0

何を根拠に?

TOEICやTOEFLのデータでしたら当てになりませんよ。

参考URL:http://oshiete.goo.ne.jp/qa/6571444.html
    • 0