アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

立命館アジア太平洋大学ではどんな専門性、専門的技術を習得して国際協力に関する仕事に就けるんですか?
また、大学の授業自体はおもしろいですか?
魅力的な先生がいますか?
それとも授業も先生もつまらないですか?

A 回答 (3件)

アジア太平洋大学は、学際的なところです。

悪く言えば、浅く広く学ぶので、何の専門性も身につかない可能性があります。
逆に質問しますが、国際協力って何するんですか?いろんな分野があり、それをひっくるめて国際協力っていうだけですよね。この質問に答えられないなら、もう一度専門性について考え直すべきです。まして、ここは文系の大学なんだから、技術的なことなんて学べるわけがありません。
他にも国際関係に関する学部がたくさんありますが、どこも同じことです。あなた自身が勉強する事柄を明確にし、将来の目標を明らかにしないとダメです。おそらく、大学に入学すれば、同じことをそこの先生も言うことでしょう。
    • good
    • 1

前の回答の補足です。


たまたまブログを見つけたので参考までに。
学生によるものと大学運営のものがあります。
Comment欄を利用していろいろ聞いてみるのもいいかもしれません。

http://chefuma.blogspot.com/
http://michsjapannoryotei.blogspot.com/
http://thorz.blogspot.com/
http://www.apumate.net/blog/index.html
    • good
    • 0

Hi there. I have just found a movie clip about APU. Please find the attached URL. I aint sure if the information will give you what you want to know, but i am pretty sure that the short film gives you a source of imagination ... I mean it will give you some kindof idea of what you can do up there or what they can do for you ...



I have also attached an website address where you can see some comments on APU, though it looks only 5, 6 comments there ...

If I were you, I would try to find a website taht you can have some sort of direct communication. Unfortunately I do not have any info on such a website ... but i am pretty sure that you can find it somewhere on the website. Good luck and take care.

P.S. There is an English website similar to 教えて!Goo. This might be helpful ...
http://answers.yahoo.com/search/search_result;_y …

http://profiles.friendster.com/2646487#moreabout
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!