アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

自分で英作文したものの修正をお願い致します


カラーコンタクトレンズは若者に人気で目を大きく見せるのに効果的だが、角膜障害が発生しやすい。日本コンタクトレンズ学会によると、カラーコンタクトレンズは処方箋がなくても簡単にインターネットなどで購入できるため、自分の目に合わないレンズを使ってしまう可能性が高くなります。もし自分の目に合わないレンズを使用すると眼障害になるかもしれません。したがって眼科に行って検査をしてから購入する必要があります。

↑のものを訳したものが↓です。おかしいところがあったら修正お願いしたいです。

Color contact lenses are popular with young people and effective in showing large eyes, but they tend to cause corneal damage. According to the Japan Contact Lens Society, color contact lenses can be easily purchased on the Internet without a prescription, so there is a high possibility of using lenses that do not fit your eyes. If you use a lens that does not fit your eyes, it may cause eye problems. Therefore, it is necessary to purchase after going to the ophthalmologist for examination.

A 回答 (3件)

「showing large eyes」を「making your eyes look larger」に替えれば完ぺきです! 前者だと「(すでに)大きい目を見せるのに(効果的)」という意味になってしまいます。

あとは、いくらでもカッコよくすることはできますが、意味は正確に通じますし、間違っている点はひとつもありません!
    • good
    • 1

No. 1の補足:



> so there is a high possibility of using lenses that do not fit your eyes
 この箇所が気になりますので次のように変える方がよろしいでしょうね:

Yandex翻訳:
Because color contact lenses can be purchased easily on the internet without prescription, it is more likely that you will use lenses that do not fit your eyes.

Bing翻訳:
Color contact lenses can be easily purchased on the Internet without a prescription, so you are more likely to use lenses that don't fit your eyes.
    • good
    • 1

お示しの英文はGoogle翻訳ですね。


次の英文はみらい翻訳によるものです。
比較してみると面白いと思いますよ。

Colored contact lenses are popular among young people and are effective in making eyes look bigger, but they are more likely to cause corneal damage. According to the Japan Contact Lens Society, you can easily buy colored contact lenses on the Internet without a prescription, so there is a high possibility of using lenses that don't match your eyes. If you use a lens that doesn't fit your eyes, it may cause eye problems. Therefore, you need to go to an ophthalmologist and have an examination before purchasing.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

Google翻訳です!ありがとうございます!

お礼日時:2019/11/16 12:35

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!