プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

英語について質問です。

「世界一鍵盤の数の少ないピアノ」ってなんていうのでしょうか??
The piano what smolest count of keys
出会っていますでしょうか?

A 回答 (8件)

蛇足ながら、「鍵盤の数」は正しくは「鍵の数」ですね。

    • good
    • 0

"less"と"fewer"の用法の歴史について詳しく知りたい方はこちらをどうぞ:



以下すべて引用:

The fact is that less is also sometimes used to refer to number among things that are counted.

Origins of The Fewer vs Less Rule
This isn't an example of how modern English is going to the dogs. Less has been used this way for well over a thousand years—nearly as long as there's been a written English language. But for more than 200 years almost every usage writer and English teacher has declared such use to be wrong. The received rule seems to have originated with the critic Robert Baker, who expressed it not as a law but as a matter of personal preference. Somewhere along the way—it's not clear how—his preference was generalized and elevated to an absolute, inviolable rule.

Exceptions to the Rule
Despite the rule, less used of things that are countable is standard in many contexts, and in fact is more likely than fewer in a few common constructions, especially ones involving distances (as in "less than three miles"), sums of money (as in "less than twenty dollars"), units of time and weight (as in "less than five years" and "less than ten ounces"), and statistical enumerations (as in "less than 50,000 people")—all things which are often thought of as amounts rather than numbers.

The use of less to modify ordinary plural count nouns (as in "made less mistakes") is pretty rare in writing and is usually better avoided, though it does occur frequently in speech.

But less is actually preferred in phrases like "an essay of 250 words or less." It's also—to the chagrin of some—the preferred choice in the supermarket checkout line's "twelve items or less" sign. (Some grocery stores have apparently been convinced by the chagrin, though, and use "items or fewer." They are still very much in the minority.)

Less is common following a number, as in "a package containing three less than the others," and is the typical choice after one, as in "one less worry."

A definitive rule covering all possibilities is maybe impossible. If you're a native speaker your best bet is to be guided by your ear, choosing the word that sounds more natural in a particular context. If you're not a native speaker, the simple rule is a good place to start, but be sure to consider the exceptions to it as well.
https://www.merriam-webster.com/words-at-play/fe …
    • good
    • 1

"less"と"few"の使い分けはアメリカ英語の口語ではほとんど見られなくなっており、本来は"few"を使用すべき場合でも"less"が広く使われるようになっています。


これはアメリカ英語に特有の簡易化の流れに合致するものなので、今後数十年以内にこの用法の区別は消滅するものと思われます。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございます!
わかりやすく助かりました!

お礼日時:2020/05/25 07:33

回答を混乱させてごめんなさい。

整理しますね。

No.3さんがおっしゃっている
the piano with the fewest keys in the world
もOKです。
the piano which has the fewest keys in the world
でもよいです。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

何度もご説明していただき、肘に助かりました!!

お礼日時:2020/05/25 07:33

おっとごめんなさい。


least ではなくて fewest でした。
    • good
    • 0

the piano with the fewest keys in the world



数が少ないはfew
一番少ないでthe fewest

いかがでしょうか?
    • good
    • 0
この回答へのお礼

わざわざ訂正までしていただき、ありがとうございます!
数が少ないはfewで最上級はfewestになるのですね?
助かりました!!

お礼日時:2020/05/24 22:34

さて、音楽は専門ではありませんが、


the piano which has the least keys in the world
でとりあえずは通じると思います。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございます!!
助かります!!

お礼日時:2020/05/24 22:29

Piano with the fewest keys in the world English

    • good
    • 0
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございます!
やはり数が少ない場合はfewになるのですね!助かりました♬

お礼日時:2020/05/24 22:35

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!