プロが教えるわが家の防犯対策術!

He's は He is か He has の短縮形ですが、
He's a new car. のように持っているという意味で短縮形を使うことができますか?

A 回答 (2件)

Only when you use "Someone has done/been ...", you can write it as " Someone's done/been ...".

For Example:
He's done that job. = He has done that job.
She's gone home. = She has gone home.
It's been so long. = It has been so long.

But you CAN NOT write "He has a new car" as "He's a new car"
He's a new car. = He is a new car. (which is wrong)

I hope this helps.
    • 1
この回答へのお礼

回答、ありがとうございました。たすかりました。

文法論上は不可能です。

He hasを仰る"He's"にする場合、通常はhasの後ろにp.p.(過去分詞形)が必要になってきます。

しかし、口語では(文体化されていないので、正式ではないですが)
短くすることはままあることです。
    • 0
この回答へのお礼

回答、ありがとうございます。
なにかその辺のことを書いてある文法書があれば教えてください。