アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

外国人です。来年8年目となりますが、ずっと派遣社員としてITに関する仕事をやっています。
タイトルのように質問させていただきます。

A 回答 (7件)

派遣元責任者です。


我が社では正社員は70歳まで働けます。
1年の有期雇用契約社員でも5年以上継続になると無期雇用に転換できるので、その場合は70歳まで働けます。
派遣では3年ルールというのがあって、それ以上同じ職場で働けないのですが、60歳以上はこの対象にならないのでいいですよ。
因みに私の管轄の派遣社員は全員60代です。(私は71歳です)
    • good
    • 0

Yes, it is possible for temporary workers to work until age 65. Temporary workers do not have a mandatory retirement age like regular employees, so as long as they are physically and mentally healthy and willing to work, they can work at any age.



However, some client companies may not accept temporary workers over 65 years old. In addition, the number of temporary positions available tend to be for younger workers, so if you are 65 or older, your job options may be limited.

Since the person in question has been a temporary worker for eight years next year and is working in IT-related fields, it is quite possible for her to continue working until age 65, making use of her skills and experience.

Below are some pointers for continuing to work as a temporary worker until age 65.

Keep improving your skills and experience
Take on new challenges
Expand your network of contacts
By continuing to hone your skills and experience, you will become the kind of person sought by client companies and expand the scope of your work. Also, by taking on new challenges, you can expand your possibilities. And by expanding your network, you can increase your job opportunities.

We hope that the person in question will be active as a temporary worker until the age of 65.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

Thanks for your advice, and I hope I can do my best until the age of 65

お礼日時:2024/01/04 10:57

同じ派遣先では最大3年までしか働けません。


これは日本の派遣法で決まっているからです。但し有能な人材であれば3年を待たずに正社員への勧誘が来る筈です。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

私の場合は、2016年からずっと同じ現場で働いていますが、派遣法で決まったルートを回避するため、同じ企業内で異なるグループに移動するような対策を(約3年ごとに)取っているように思います。

お礼日時:2024/01/04 10:48

記憶力との戦いに思います


自分もSEで55歳までフリーランスで働いていましたが、営業が老若のスキルシート何枚かを客先に持って行ったとして、60代のスキルシートを見て貰えるか疑問に思います ⇒ 結果、次の予定客に提案するという返事です

60代では徐々に記憶が低下していくのを自覚出来ます
    • good
    • 1
この回答へのお礼

Thank you

お礼日時:2024/01/04 10:52

雇ってくれる先があれば、何歳まで派遣社員で働こうが問題ありません。



雇ってくれる先がなければ、問題の有無以前に働けません。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

Thank you

お礼日時:2024/01/04 10:52

派遣会社に、聞きましょう。

派遣会社にも、定年があります。が、ケースバイケースでしょう。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

Thank you

お礼日時:2024/01/04 10:53

需要次第としか言いようがありません。

正社員であれば定年制度があり、多くの企業では65歳を区切りとしています。 しかしながら、派遣社員の場合は、契約が継続すれば65歳を超えても勤務可能です。 外国人でも永住権のある在日の方ですよね。
    • good
    • 3
この回答へのお礼

ありがとう

お礼日時:2024/01/04 10:47

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!

このQ&Aを見た人はこんなQ&Aも見ています


このQ&Aを見た人がよく見るQ&A