電子書籍の厳選無料作品が豊富!

この『ジャンボ』という言葉をアメリカに広めたのは、間違いなくP.T.Barnumだろう。彼は英語という言語(English Language)に貢献したのである。

よろしくお願いします!

A 回答 (5件)

直訳すればすでに素晴らしい回答が付いていますので、おまけで意訳をつけました。



The one who spread the word (or name) "jumbo" throughout America was undoubtedly P.T.Barnum.
The greatest legacy was jumbo became a part of English dictionary with its meaning "huge", "enormous" or "very large".
    • good
    • 0
この回答へのお礼

素晴らしい意訳ありがとうございました!

お礼日時:2014/12/15 18:53

この『ジャンボ』という言葉をアメリカに広めたのは、間違いなくP.T.Barnumだろう。

彼は英語という言語(English Language)に貢献したのである。

The man who spread this word "Jumbo" throughout the US is definitely P.T.Barnum.
He contributed to English Language.

これは宿題か何かですか?そのまま訳してみました。
    • good
    • 0

The one who spread the word "jumbo" throughout America was undoub

tedly P.T.Barnum. He surely contributed to English Language.
    • good
    • 1

I believe it was P.T.Barnum who spread the word "Jumbo" across Am

erica. He contributed to the English language.
    • good
    • 0

It will be certainly P.T.Barnum to have spread the word this "jumbo" in the United States.


He contributed to a language (English Language) English.

あってるかはわからん。外人と話してみなくては。英語とはそういうもの。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!