アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

BIG DIPPER III Lesson 18です。
日本語訳をどなたかお願いします。

Bottled Water? No Water?

1️⃣When thinking about the environment, the Japanese should take time to reconsider their lifestyles. Today, one of the hottest environmental issues abroad is bottled water. Not only does the bottled water industry cost the planet a great deal in energy and materials, it has become a symbol of First World excess.
2️⃣It is ironic that, although consumers in wealthy countries have safe drinking water, they are willing to pay up to 100 times more for bottled water because of clever packaging and attractive names. All the development that has brought drinkable tap water to everyone in Japan seems somehow wasted. Why people prefer to buy small amounts of water in PET bottles remains a mystery.
3️⃣The bottled water industry makes large profits while consuming large amounts of energy. Vending machines and refrigerated store shelves run 24 hours a day. PET bottles require costly disposal. Bottled water is an example of how industries in developed countries increase consumer choice while ignoring the ecological impact of their actions.
4️⃣Around the world, many countries have started to restrict the consumption of bottled water. In the United States, the Conference of Mayors in 2008 voted to take measures to encourage tap water use. In Britain, bottles of water are no longer served at government meetings. Clearly, the movement against bottled water is growing.
5️⃣While the consumption of bottled water is a significant environmental concern in the developed world, the lack of clean drinking water is a major health problem in the developed world. The World Health Organization has found that over one billion people, mainly in poorer countries, have no access to safe water whatsoever.
6️⃣In order to improve world water supplies, some companies in the U.S. have started donating a portion of sales from bottled water. Donations and lifestyle changes will not immediately solve these global problems, but they are a small step in the right direction. Remember this the next time you think about buying a bottle of water.

A 回答 (3件)

google翻訳なんかで、テキストコピペすると、


そこそこ読める日本語が出ます。
    • good
    • 1

宿題なら何時までに答えきゃいけないのか書いとけな。



あと、「宿題はやればいい」と思ってるんなら、授業の前に友達に写させてもらえ。
    • good
    • 3

ボトルウォーター?水がない?



環境について考えてみると、日本人は自分のライフスタイルを見直す時間が必要です。現在、海外で最もホットな環境問題の1つはボトル入りの水です。ボトル入り飲料水産業は、惑星にエネルギーと材料を大量に消費するだけでなく、ファーストワールド超過の象徴となっています。
裕福な国の消費者は安全な飲料水を持っていますが、賢明なパッケージングと魅力的な名前のために、100倍以上のボトルウォーターを支払う意欲があるのは皮肉です。飲料水道を日本の皆さんにもたらしたすべての開発は、何とか無駄に見えます。なぜペットボトルで少量の水を購入するのが好きなのかは疑問が残る。
3瓶詰めされた水産業は、大量のエネルギーを消費しながら大きな利益をもたらす。自動販売機と冷蔵店は24時間営業しています。ペットボトルは高価な処分を必要とする。ボトル入り飲料水は、先進国の産業が消費者の選択肢を増やし、その行動の生態学的影響を無視する方法の一例です。
4 bott世界各国では、ボトル入り飲料水の使用を制限し始めています。米国では、2008年の市長会議で水道水使用を促進するための措置を取ることが議決されました。英国では、政府の会合で水のボトルが提供されなくなりました。明らかに、ボトル入り飲料水に対する動きは拡大しています。
⑤ボトル入り飲料水の消費が先進国で重大な環境問題となっている中で、清潔な飲料水の不足は、先進国の主要な健康問題である。世界保健機関(WHO)は、主に貧しい国々の10億人以上が安全な水にアクセスできないことを発見しました。
世界の水道供給を改善するために、米国の一部の企業は、ボトル入りの水から一部の売上を寄付し始めました。寄付やライフスタイルの変更は、これらのグローバルな問題を直ちに解決するものではありませんが、正しい方向への小さな一歩です。あなたが水のボトルを購入することについて次に考えるときにこれを覚えておいてください。
    • good
    • 26

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!