dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

日本語に訳してください!m(__)m

Having a lot of money is a sign of social status and power.
However, most average people in developed countries have less money now than they had a few decades ago.
On the other hand, a small group of people have become extraordinarily wealthy.
In modern society, many Americans believe that everyone has an equal chance for financial success.
They think that the reason people get rich is because they work hard, while poor people are lazy.
But is this true?
Researchers at the University of California at Berkeley did a study about the psychology of wealth in order to find out the differences between the rich and the poor.

A 回答 (2件)

たくさんのお金を持っていることは、社会的な地位と権力の象徴です。

しかし、先進国の平均的な人々のほとんどは数十年前よりも僅かな
お金しか持っていません。一方、少数の人々のグループは非常に裕福に
なっています。
現代の社会において、多くのアメリカ人は経済的な成功の機会は等しいと
信じています。
彼らは、人々が金持ちになる理由は彼らが一生懸命働いているからで、
他方で貧しい人々は怠け者であると思っています。
しかしこれは本当でしょうか?
カリフォルニア大学バークレー校の研究者は、富者と貧者の間の差を
調べるために富の心理学を研究しました。
    • 0

たくさんのお金を持っていることは、社会的な地位と権力の象徴です。

しかし、先進国の平均的な人々のほとんどは、数十年前よりもお金が少なくなっています。
一方、少数の人々は非常に裕福になっています。
現代社会において、多くのアメリカ人は誰もが財政的成功の機会が等しいと考えています。
彼らは、貧しい人々が怠け者である一方で、人々が金持ちになる理由は彼らが一生懸命働いているからだと思っています。
しかしこれは本当でしょうか?
カリフォルニア大学バークレー校の研究者は、貧富の差を調べるために富の心理学を研究しました。
    • 0