アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

そのイタリア人は日本語で自分の言うことを理解してもらおうとしていた。
を使役動詞を使って英語にしてください

A 回答 (4件)

#3ですが、誤りがあります。


×make oneself understand
→make oneself understood
です。原形ではなく、過去分詞でした。
訂正します。
    • good
    • 3

make oneself understand=自分の言葉を(人に)理解させる


そのイタリア人を男性とするとhimself

The Italian tried to make himself understood in Japanese.
    • good
    • 8

The Italian person was trying to make himself(herself) understoo

d in English.
    • good
    • 3

The Italian tried to get him(her) to understand what he(she) said

in Japanese.
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!