アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

英語が得意な方に質問です。この問題の答えを教えてください。
❶The Metropolitan Police charged him ( ) murder.
3with
4on
1 for
2 to

❷Unless we develop hit products, sales figures will ()the president's expectations.
3get along with
4 put up with (
1 fall short of
2 drop in on
❸I wish I were more( ). I can never get things done on time.
4organized
3 generous
2 spontaneous
1 confused
❹The climate here is ( )
2like that of London
1likely London
4 likely that of London
3 alike London
❺Had I known that the previous year, I () a good decision then.
3 had made
4 made
2 could make
1 could have made
❻I left home at 5 a.m. () that I could catch the first train.
2 in
4 for
1 so
3as
❼Tom had a fight with his friend, and they were( ) stay after school.
2 making
3 made
1 made to
4 to make
❽We tend to think of him as unsociable, but that is not the ( ).
1 bias
3 matter
4 reasoning
2case
❾I am surprised at the news ( ).
1 of you are leaving the team
2that you are leaving the team
3 which are leaving the team
4 which you are leaving the team
➓Some companies have ( ) a policy of using English as the official language.
1absorbed
2 accompanied
3adopted
4appointed
11 Mr. Blackwell congratulated me ( )my passing the entrance exam.
1as
2 to
4 with
3on

A 回答 (3件)

no,1 の者です。

申しわけありません。①の回答、ミスしました。正解は、3 の with です。
charge + 人 + ”for” の場合は、請求する、の意味で、charge + 人 + ”with” ~ で、~ の罪
で(以て) 人を告訴する・告発するの意味です。お詫びして、訂正します。
    • good
    • 0

ニュース検索結果の画像だけ

「英語が得意な方に質問です。この問題の答え」の回答画像2
    • good
    • 0

❶The Metropolitan Police charged him ( ) murder.


1 for
❷Unless we develop hit products, sales figures will ()the president's expectations.
1 fall short of
❸I wish I were more( ). I can never get things done on time.
4 organized
❹The climate here is ( )
2 like that of London
❺Had I known that the previous year, I () a good decision then.
1 could have made
❻I left home at 5 a.m. () that I could catch the first train.
1 so
❼Tom had a fight with his friend, and they were( ) stay after school.
1 made to
❽We tend to think of him as unsociable, but that is not the ( ).
2 case
❾I am surprised at the news ( ).
2 that you are leaving the team
➓Some companies have ( ) a policy of using English as the official language.
3 adopted
11 Mr. Blackwell congratulated me ( )my passing the entrance exam.
3 on


通報する


質問の本文を隠す
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!