dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

"この本には人種差別問題が顕著に表れています(表現されています) "
は英語でどう表現したらいいでしょうか、?

A 回答 (5件)

The issue of racism is prominently represented in this book.



とか。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

助かりました

represent めっちゃしっくりきます!
回答ありがとうございます、ほんまに助かりましたT^T

お礼日時:2022/10/27 21:54

"この本には人種差別問題が顕著に表れています(表現されています) "



This book focuses on racism.

参考
While ★the novel focuses on racism★ in American society at the height of slavery, it is as controversial in today's society as it was in Mark Twain's time.
https://www.bartleby.com/essay/Huckleberry-Finn- …
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう

3回も回答ありがとうございます!

お礼日時:2022/10/27 21:56

"この本には人種差別問題が顕著に表れています(表現されています) "



This book highlights racism.

参考
★The novel highlights racism★ in Australia, and would be particularly eye-opening for white readers.
http://jessjustreads.com/2018/04/07/the-lebs-by- …
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう

2回も回答ありがとうございます!

お礼日時:2022/10/27 21:55

この本には人種差別問題が顕著に表れています。



Google 翻訳を使ってみました。

The issue of racism is highlighted in this book.
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとう

回答ありがとうございます!

お礼日時:2022/10/27 21:54

"この本には人種差別問題が顕著に表れています(表現されています) "



This book delves considerably into racial discrimination.

参考
★The book also delves into racial discrimination★, and how the characters dealt with that through their powerful love and connection, you couldn't help but root for them.
https://www.netgalley.com/book/226990/reviews?di …
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとう

回答ありがとうございます!

お礼日時:2022/10/27 21:52

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!