プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

お願いします。
 Ashoka wanted Kalinga not only for its riches,but also because the highways that connected north and south India ran right through the middle of the state.And war elephants or no war elephants,what Ashoka wanted,he usually got.His attack was brutal and effective.By the time the war was over,one out of every four Kalingans was dead or wounded.Many more had been taken prisoner and were separated from what was left of their families.Those who survived faced lives as broken and barren as their wrecked houses and ruined fields.Ashoka reported that“150,000”were deported,100,000 were killed,and many more died(from other causes).”
 As Ashoka stared out over the ruins left by his armies,something changed.He'd seen the agony of defeated people before,but this was different.He was different.He remembered the lessons of dharma,artha,kama,and moksha,and realized suddenly that there was nothing honorable,creative,beautiful,or peaceful about this victory.
 So Ashoka,who called himself“Beloved of the Deities,”sent out a royal edict,a message,which he had proclaimed in every village and carved into rock pillars for all to see:“After the Kalingas had been conquered,Beloved of the Deities came to feel a strong inclination towards dharma,a love for dharma,and for instruction of dharma.Now Beloved of the Deities feels deep remorse for having comquered the Kalingas.”
 Ashoka adopted a new philosophy,one he called“conquest by dharma,”instead of by arms.As he explained in one of his proclamations:

I have had this edict written so that sons and great-grandsons may not consider making new conquests,or that if military conquests are made,that they be done with forbearance and light punishment,or better still that they consider making conquest by dharma only,for that bears fruit in this world and the next.May all their intense devotion be given to this which has result in this world and the next.

A 回答 (2件)

アショカがカリンガを望んだのは、その富のためだけではなく、南北インドをつないぐ幹線道路が同国の中央を通って走っていたからです。

それから、戦闘用の象あるいは非戦闘用の象が、アショカが望んだもので、たいてい彼はそれらを手に入れました。 彼の攻撃は残忍で、効果的でした。 戦争が終わる頃には、カリンガの人の4人に1人は、死ぬか負傷していました。さらに大勢が捕虜になって、残された彼らの家族から切り離されました。 生き残った人々も、壊された家や荒廃した田畑同様の荒れて不毛となった生活に直面しました。 アショカは「150,000人が追放され、100,000人が戦死し、さらに多くが、(他の原因で)死んだと報告しました。」
 彼の軍が去った後の廃墟をアショカが見つめた時、何かが変わりました。 彼は以前にも敗れた人々の苦しみを目にしていましたが、これは異なりました。 彼は変わりました。 彼は自然の法、アルサ、カーマ、解脱の教えを思い出し、この勝利には名誉なこと、創造的なこと、美しいこと、平穏なことが何もないと突然悟りました。
 それで、アショカは自分自身を「神々の愛せし者」と名乗りましたが、彼はメッセージすなわち国王の命令を発布しました、そして、彼はそれをあらゆる村で宣言し、万人が目にするように岩の柱にそれを刻みました: 「カリンガの民が征服されしあと、神々の愛せし者は、自然の法、自然の法に対する愛情に強く惹かれ、自然の法の教えを求める気持ちになった。 今、神々の愛せし者は、カリンガの民を征服したことへの心からの後悔の念を感ずる。」
 アショカは、新しい哲学、彼が「自然の法による征服」と言ったものを武器による(征服の)代わりに採用しました。 彼は宣言の1つにおいて次の様に説明しました:
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございます

#1.です。

最後の部分が抜け落ちました。申し訳ありません。以下を参考にして下さい。

アショカがカリンガを望んだのは、その富のためだけではなく、南北インドをつないぐ幹線道路が同国の中央を通って走っていたからです。 それから、戦闘用の象あるいは非戦闘用の象が、アショカが望んだもので、たいてい彼はそれらを手に入れました。 彼の攻撃は残忍で、効果的でした。 戦争が終わる頃には、カリンガの人の4人に1人は、死ぬか負傷していました。さらに大勢が捕虜になって、残された彼らの家族から切り離されました。 生き残った人々も、壊された家や荒廃した田畑同様の荒れて不毛となった生活に直面しました。 アショカは「150,000人が追放され、100,000人が戦死し、さらに多くが、(他の原因で)死んだと報告しました。」
 彼の軍が去った後の廃墟をアショカが見つめた時、何かが変わりました。 彼は以前にも敗れた人々の苦しみを目にしていましたが、これは異なりました。 彼は変わりました。 彼は自然の法、アルサ、カーマ、解脱の教えを思い出し、この勝利には名誉なこと、創造的なこと、美しいこと、平穏なことが何もないと突然悟りました。
 それで、アショカは自分自身を「神々の愛せし者」と名乗りましたが、彼はメッセージすなわち国王の命令を発布しました、そして、彼はそれをあらゆる村で宣言し、万人が目にするように岩の柱にそれを刻みました: 「カリンガの民が征服されしあと、神々の愛せし者は、自然の法、自然の法に対する愛情に強く惹かれ、自然の法の教えを求める気持ちになった。 今、神々の愛せし者は、カリンガの民を征服したことへの心からの後悔の念を感ずる。」
 アショカは、新しい哲学、彼が「自然の法による征服」と言ったものを武器による(征服の)代わりに採用しました。 彼は宣言の1つにおいて次の様に説明しました:

余はこの命令を息子や曾孫が新しい征服を行うことを考えぬように、また、軍事的征服がなされるならば、それが寛容と軽い罰でなされ、さらによいことは、現世に、そして、来世に実を結ぶように、自然の法のみによって征服を行うことを考えるように書き記させた。 すべての彼らの強い献身が、現世と来世で結実するものに捧げられんことを祈る。
    • 0