アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

“The train is delaying.”「電車が遅れている。」
の様にdelayを進行形にする事は出来るのですか、

A 回答 (3件)

The train is being delayedとかでしょうね。

    • good
    • 0

> “The train is delaying.”


 その列車は何かを遅らせている。

「列車が遅れている」に該当する英語の表現の例:

Train 763 is being delayed at #SanDiego due to a mechanical issue.
https://twitter.com/pacsurfliners

SB Line 323 to L A Union Station is delayed 10 minutes due to operational issue.
https://www.metrolinktrains.com/train-status/

JSQ-33, HOB-33 and HOB-WTC lines operating with delays because of an earlier car equipment problem.
https://www.google.co.jp/search?q=train+delay&ei …

Some Metra trains were operating with extensive delays Monday morning after a pedestrian was hit by an equipment train in Elmwood Park.
https://www.google.co.jp/search?q=train+delay&ei …
    • good
    • 0

delayを進行形にすること自体は可能ですが、その場合は、主語が何かを遅らせたという意味になります。

英語のUsageにも
If you delay doing something, you do it at a later time.
とあります。したがってご質問のように電車が遅れた場合は、電車自体が意志をもって遅れているわけではないので進行形は使えません。

再び英語のUsageによると
If a plane, train, ship, or bus is delayed, it is prevented from leaving or arriving on time.
例)
・The coach was delayed for about five hours. (長距離バスは5時間遅れた)
・The flight has been delayed one hour due to weather conditions.(飛行機は天候により1時間遅れている)
とありますから、今現在遅れているなら、has been delayedをお使いください。
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!