ハマっている「お菓子」を教えて!

Dear Annie: You gave great advice to "Too Small," the teenage boy who is worried that his short stature means he will never have a girlfriend.

I recommend he check his hygiene, making sure it's impeccable. He also should make sure his clothes are neat, clean and pressed and learn some communication skills so he's an excellent conversationalist and a great listener. I'd suggest he develop some varied interests and make education a priority. It's personally appealing and something you do for yourself that no one can take away from you. Self-confidence is extremely sexy! Last but not least, he should learn to dance. Yes, really! Girls of all ages love to dance. The guy who can dance is the hit of every gathering.
https://www.arcamax.com/healthandspirit/lifeadvi …

ここでのvariedはlots ofと同意でしょうか?あと、 It's personally appealing and something you do for yourself that no one can take away from you. の和訳を教えてください。あと、 hit of every gatheringはどのような意味でしょうか?よろしくお願いします

A 回答 (2件)

>ここでのvariedはlots ofと同意でしょうか?

Lots ofは「たくさんの」ですが、Variedは「いろいろな」という意味で、もっと「幅広い興味をもつように」というニュアンスがあります。

It's personally appealing and something you do for yourself that no one can take away from you.
それは、個人的に(人として)魅力的だし、自分のためにすることで誰も取り上げることのできないことです。(つまり、教育などで身に着けたものは、自分自身の一部になり、誰も奪うことのできないものという意味です)

hit of every gathering
どんな集まりでもヒット(人気者)になる
    • 0
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございます。

親愛なるアニー:

あなたは、「あまりに小さい」(彼の短い背丈が彼にはガールフレンドが決していないことを意味すると心配する十代の男の子)に、大きなアドバイスを与えました。
私は彼が衛生をチェックするよう勧めます。そして、それが非の打ち所がないことを確認します。
彼は服がきちんとしていて、きれいになって、若干のコミュニケーション技術を押して、それを学ぶことを確認もしなければならないので、彼は優れた話上手と偉大なリスナーです。
私は、彼が若干の様々な興味をもって、教育をプライオリティーにするように提案します。
誰もあなたを減らすことができないことは、個人的に、訴えることとあなたがあなた自身でする何かです。
自信は、とてもセクシーです!
最後だがおろそかにできないのは、彼は踊ることを学ばなければなりません。
はい、本当に!
あらゆる年齢の女の子は、踊るのが好きです。
踊ることができる人は、あらゆる集会のヒットです。
と言う意味です
    • 2
この回答へのお礼

ご回答ありがとうございます。