アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

英語の問題を教えてください。
1.母は1時間、電話で話している。
My mother()()()on the phone for an hour.
2.明日、その留学生は市長に会います。
The overseas student will()()the mayor tomorrow.
3.私は4月からコンピューターの技術を学びます。
I’m _________computer skills from April.
4.もうこれ以上、彼を待つ必要はありませんよ。
You(to/for/don’t/wait/have)him any longer.
5.こんな風の強い日は外出してはいけない。
You(not/out/better/go/had)on a windy day like this.
よろしくお願いします。

A 回答 (3件)

1. My mother(has)(been)(talking)on the phone for an hour.


2. The overseas student will(be)(meeting)the mayor tomorrow.
3. I’m_going_to_learn_computer skills from April.
4. You(don't have to wait for)him any longer.
5. You(had better not go out)on a windy day like this.
    • good
    • 3
この回答へのお礼

回答ありがとうございます。
下の方の回答と違うのでどちらの方が適切?なのか教えて欲しいです。
1.My mother(have)(been)(talking)on the phone for an hour.
My mother(has)(been)(taking)on the phone for an hour.

2.The overseas student will(be)(meeting)the mayor tomorrow.
The overseas student will(meet)(with)the mayor tomorrow.

この2問のどちらが正しいのか適切なのか教えてください。
よろしくお願いします。

お礼日時:2020/10/06 16:12

1.have been talking


2.meet with
3.studying
4.don't have to wait for
5.had better not go out
    • good
    • 1

1 talking


2 meet

ってあれ?なんか、文章自体おかしくない?
なんだこりゃ。
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!