アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

文法があっているものを選ぶ問題がわかりません。詳しく解説をお願い致します。

she was boring by watching the movie.

he becomes interesting after a few glasses of wine.

the teacher boring me with his long,repetitive lecture.

I think you are interesting in baseball,are'nt you?

I am sorry for bored you with my complaints.

A 回答 (3件)

She was bored by watching the movie.



He becomes interesting after a few glasses of wine.

The teacher bored me with his long, repetitive lecture.

I think you are interested in baseball, aren't you?

I am sorry for boring you with my complaints.
    • good
    • 3
この回答へのお礼

ありがとう御座います。助かりました!

お礼日時:2021/04/17 22:37

bore 退屈させる とInteresting、Interestedを辞書で引いてください。

一発で解決します。
    • good
    • 1

No.1の回答者さんの答えがわかりやすいと思います。


文法が正しいのは、He becomes interesting.なんですが、どちらかというと特別な文なので、この問題自体、boringという感じがします。

~ingを使うか、~edを使うか、以下のページを見てもらると、少しは理解が深まると思います。

http://makki-english.moo.jp/3passivevoice2junior …
↑文法的な説明はこちら

http://makki-english.moo.jp/3passivevoice2highex …
↑わかりやすい例文はこちら
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとう御座います。ご丁寧に、かつ詳しく教えて頂けて助かりました!

お礼日時:2021/04/17 22:38

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!