ママのスキンケアのお悩みにおすすめアイテム

動名詞(構文)を使った書き換えが全くわかりません

下の文を動名詞(構文)を使って書き換えたらどうなるか教えてください
She insisted that her husband should cook lunch yesterday

The man denied that he had failed in business

As soon as I finish my homework, I will go to see the movie

It is impossible to tell when he wil get better

It is of no use to tell him so

I am proud that my son won the speech contest

I am sure that your daughter will be nurse

She was proud that she was healthy

I could`t but cry alound for help

I was surprised that the mountain was covered with a lot of snow

The train didon`t arrive at the station on time on account of the earthquake

He complains that his room is too small

My parents object bthat I go abroad

A 回答 (1件)

1) She insisted that her husband should cook lunch yesterday.

Yesterday she insisted on her husband cooking lunch. (問題文の yesterday の位置はよくないです。)

insist that節=insist on 動名詞

2) The man denied that he had failed in business.

The man denied having failed in business.

deny that節=deny 動名詞

3) As soon as I finish my homework, I will go to see the movie.

On finishing my homework, I will go to see the movie.

as soon as S V = on 動名詞(~するとすぐに)

4) It is impossible to tell when he will get better.

There is no telling when he will get better.

There is no ~ing (~することはできない)

5) It is of no use to tell him so.

There is no use telling him so.

There is no use ~ing (~しても無駄だ)

6) I am proud that my son won the speech contest.

I am proud of my son having won the speech contest.

S is proud that 節 = S is proud of 動名詞

7) I am sure that your daughter will be nurse.

I am sure of your daughter becoming a nurse.

S is sure that 節 = S is sure of 動名詞(being a nurse とすると、看護師であることになってしまうので、becoming に変えました。)

8) She was proud that she was healthy.

She was proud of being healthy.

9) I could`t but cry aloud for help.

I couldn't help crying aloud for help.

cannot but 原形 = cannot help ~ing(~せざるをえない)

10) I was surprised that the mountain was covered with a lot of snow.

I was surprised at the sight of the mountain being covered with a lot of snow.

S is surprised that節 = S is surprised at +名詞(この場合、sight を補うのがベストでしょう)

11) The train didn`t arrive at the station on time on account of the earthquake.

The train didn't arrive at the station on time on account of the earthquake taking place.

12) He complains that his room is too small.

He complains of his room being too small.

S complains that節 = S complains of (about) 動名詞(~に不平を言う)

13) My parents object that I go abroad.(やや不自然な英文)

My parents object to my going abroad.

object that節 = object to 動名詞(~に反対する)
    • 1