dポイントプレゼントキャンペーン実施中!

これは10年前に叔父さんにもらった腕時計です
This is______________________________________
私にはお父さんが野球の選手をしていた友達がいます
I have a friend______________________________________
あなたはリョウが話しかけている女性を知っていますか
Do you know _________________________________________
このあたりには駐車場がほとんどなく、本当に問題だ。<,which~を用いて>
There are_________________________________________________

A 回答 (1件)

これは10年前に叔父さんにもらった腕時計です

This is the watch which/that my uncle gave me ten years ago.

私にはお父さんが野球の選手をしていた友達がいます
I have a friend whose father was a baseball player.

あなたはリョウが話しかけている女性を知っていますか
Do you know the woman who/that Ryo is speaking to?

このあたりには駐車場がほとんどなく、本当に問題だ。<,which~を用いて>
There are few parking around here, which causes a problem.
    • 1