プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

これは10年前に叔父さんにもらった腕時計です
This is______________________________________
私にはお父さんが野球の選手をしていた友達がいます
I have a friend______________________________________
あなたはリョウが話しかけている女性を知っていますか
Do you know _________________________________________
このあたりには駐車場がほとんどなく、本当に問題だ。<,which~を用いて>
There are________________________________________________ <駐車場:a place for parking>

A 回答 (1件)

これは10年前に叔父さんにもらった腕時計です

This is a watch (that) my uncle gave me ten years ago.
This is a watch (that) I was given by my uncle ten years ago.

私にはお父さんが野球の選手をしていた友達がいます
I have a friend whose father was a baseball player.

あなたはリョウが話しかけている女性を知っていますか
Do you know the woman (whom) Ryo is talking to?

このあたりには駐車場がほとんどなく、本当に問題だ。<,which~を用いて>
There are few places for parking, which is a real problem.

j以上でいかがでしょうか?
    • 2