アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

英語についてです!
日本のお正月の文化について英語で発表しないといけないのですが、英語は全くできないので誰か簡単な英文を教えてください!
できれば5文以上がいいです(>ω<〃)
おねがいしますm(_ _)m

質問者からの補足コメント

  • それと、「~について発表します」の英文?も教えてください

      補足日時:2016/12/21 13:11

A 回答 (6件)

New Year (shogatsu or oshogatsu) is the most important holiday in Japan. Most businesses shut down from January 1 to January 3, and families typically gather to spend the days together.



Years are traditionally viewed as completely separate, with each new year providing a fresh start. Consequently, all duties are supposed to be completed by the end of the year, while bonenkai parties ("year forgetting parties") are held with the purpose of leaving the old year's worries and troubles behind.

Homes and entrance gates are decorated with ornaments made of pine, bamboo and plum trees, and clothes and houses are cleaned.

On New Year's eve, toshikoshi soba (buckwheat noodles), symbolizing longevity, are served. A more recent custom is watching the music show "kohaku uta gassen", a highly popular television program featuring many of Japan's most famous J-pop and enka singers in spectacular performances.

January 1 is a very auspicious day, best started by viewing the new year's first sunrise (hatsu-hinode), and traditionally believed to be representative for the whole year that has just commenced. Therefore, the day is supposed be full of joy and free of stress and anger, while everything should be clean and no work should be done.

It is a tradition to visit a shrine or temple during shogatsu (hatsumode). The most popular temples and shrines, such as Tokyo's Meiji Shrine, attract several million people during the three days. Most impressive are such visits at the actual turn of the year, when large temple bells are rung at midnight.

Various kinds of special dishes are served during shogatsu. They include osechi ryori, otoso (sweetened rice wine) and ozoni (a soup with mochi).

There are also a few games traditionally played on New Year, however, their popularity has decreased in recent times. Hanetsuki (Japanese badminton), takoage (kite flying), and karuta (a card game) are some of them.

A very popular custom is the sending of New Year's cards, which are specially marked to be delivered on January 1. It is not uncommon for one person to send out several dozens of cards to friends, relatives and co-workers.

Visiting Japan during the New Year's holidays can be both rewarding and frustrating. Elsewhere on the site is a page summarizing the pros and cons of visiting Japan during New Year.

http://www.japan-guide.com/e/e2064.html
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございます!
めっちゃ助かりました

お礼日時:2016/12/21 13:07

>「~について発表します」の英文?も教えてください



Now I'm going to make a statement on~.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

ありがとうございます!
ほんとに助かります

お礼日時:2016/12/21 13:39

まず、日本語で書いてみて、満足できたらここに投稿してはどうですか? 補足欄はそのためにもあります。

英訳はしてもらえると思いますよ。
    • good
    • 0

中学生?高校生?自分の書ける範囲の英語で書きましょう。

    • good
    • 0

On New Years Day, we ate osechi and Zoni. They are delicious.


We often go to a temple or a shrine. We buy omikuji there.
Children get some money called
Otoshidama. We really enjoy the New Year's day.
これ位ならわかりやすいのでは?
    • good
    • 0

マジ回答するなら、まずはどんなことが言いたいのか箇条書きでもいいからまとめてください。


それから和英辞典ぐらいは引いて表現を探してみてください。そして使えそうな表現や単語だけでも並べてQに書いてください。

そこまでやったなら、どんなひどい状態でもやれることはやったのだと思いますので助言できると思います。

「~について発表します」これだけおまけで書きます。

I would like to talk about ~.
    • good
    • 0

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!