アプリ版:「スタンプのみでお礼する」機能のリリースについて

What does this sentence mean?

- せめて彼女の身もとぐらい知る手がかりをつかんでおかないと。
Especially confused with the first part -
- せめて彼女の身もとぐらい知る

Thank you very much!!!!!

A 回答 (3件)

The very least you have to do is obtain any hints to know her identity.



I wish this could be much help for you<3
    • good
    • 1

at least you should try to come up with a clue to find her identi

fy out in advance.
    • good
    • 1

It is very hard to explain in English but



i should find a clue to figure out her identity at least.
せめて~ぐらい= at least
彼女の=her
身もと= identity
知る= know but i gonna say "figure out" because they have similar meaning
手がかり= clue(s)
つかんでおかないと - im not sure about this part. it is like "i should find" or something like that

i hope you can understand. thank you
    • good
    • 3
この回答へのお礼

ありがとうございます!

お礼日時:2017/10/26 11:28

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!