だれかこの英語の訳を教えてください。

The purpose of your report is to show that you have studied the textbook.
Below you can see information about 5 different situations. For each situation,read the Information and then write a conversation, that you think the people (sometimes you are one of them) might have in that situation. Do the same for all of the situations. You must write 5 conversations in all.
Each conversation must be 80~100 words long (no more,no less).
In each conversation that you write you must use 3 phrases of expressions taken from your textbook.
Please underline the phrases that you use and write the textbook page number above your writing.

A 回答 (2件)

このレポートの目的は、あなたが教科書を勉強したことを証明するためです。

以下に5つの異なった状況に関する情報があります。それぞれの状況において、
その情報を読み、その状況にいる人の立場にたって、会話を書きなさい。
全ての状況について、同じようにやりなさい。全部で5つの会話を書きなさい。
それぞれの会話は、80~100語で書きなさい。それ以下でもそれ以上も駄目です。
それぞれの会話の中に、教科書の中から3つの熟語を取り入れなさい。
使用した熟語の下に線をひき、教科書のページ番号を書いておきなさい。

自分で翻訳する努力はしないのですか?
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。
問題なのに英文で書かれていて、問題が把握出来なかったのでたすかりました。
自分なりの和訳はしたのですが、ぜんぜん意味不明な文章になってしまいました。
英語って難しいですね。

この出題文の内容を読解することも、レポートの課題に含まれるのでしょうか?

それとも、含まれないのでしょうか?
    • 0