
お願いします!続き
Then the priests recited prayers to purify Kumar and the other boys who were sitting quietly in a row next to the fire altar.The boys dropped butter and small animal and human figurines made of wheat flour into the sacred fire.The priests sprinkled purified water over the heads of each boy,and then carefully draped the sacred cotton thread over their left shoulders,around their bodies,and under their right arms.This sacred thread was a symbol of the boys' second birth as Brahmin students.(Kshatriya and Vaishya boys could also receive the sacred thread,but they had to wait until they were older.)
After receiving the sacred thread,Kumar and his friends moved into the house of a learned priest who tutored them for several yearr.A student's life was very hard.Students collected firewood for fire sacrifices and everyday cooking,helped build fire altars,and learned to make the sacred fire.Most of the time,they memorized the Vedas,carefully pronouncing each sound exactly right to call the deities to sacrifices.
Many young boys were not as lucky as Kumar,or even as lucky as the Shudras,the peasants.The Vedic peoples did not have nice things to say about the Dasa,a group of people who spoke a different language that did not sound at all like Sanskrit.
The Dasa had probably lived in the region for hundreds of years.Their ancestors in the Indus Valley were the Harappans who had named the rivers and mountains,and had built the cities that now lay abandoned.Although at first the Rig Vedic culture seemed to sweep over the northern plains,many eaqlier traditions of the Harappans lived on and reemerged in later times.
No.1ベストアンサー
- 回答日時:
それから、拝火壇の隣に列を作って静かに座っていたクマールや他の少年たちを清めるために、聖職者は祈りを唱えました。
少年たちは、バターと小麦粉でできた小動物と人間の小立像を神聖な火の中に落としました。聖職者は清められた水を各々の少年の頭に振りかけ、それから、注意深く神聖な木綿糸を彼らの左肩越しから、彼らの胴体の周囲、そして、彼らの右腕の下へと巻きつけました。この神聖な糸は、バラモン学生としての男子の2回目の出生の象徴でした。(クシャトリヤとバイシャの少年もまた神聖な糸を授かることができましたが、もっと大きくなるまで、彼らは待たなければなりませんでした。)神聖な糸を授かった後、クマールと彼の友人たちは、数年間彼らを教える学識のある聖職者の家へ引っ越しました。学生の生活は、非常に苛酷でした。学生は火の捧げものと日常的な料理のために薪を集め、拝火壇造りを手伝い、神聖な火を起こすことを学びました。ほとんどの時間、彼らはベーダを暗誦し、捧げものに神をお呼びするのに正にふさわしい様に慎重に各々の音を発音しました。
多くの幼い男の子は、クマールほど幸運ではありませんでしたし、シュードラ(農民)ほどにさえ幸運ではありませんでした。ベーダ語を使う民族は、まったくサンスクリット語のように聞こえない異なる言語を話した一団の人々であるダーサについて語るのにふさわしいものを持っていませんでした。
ダーサは、おそらく何百年もの間その地域に住んでいた様です。インダス渓谷の彼らの先祖は、川や山を名付け、今は打ち捨てられている都市を建設したハラッパの人々でした。最初、リグベーダの文化が北部の平野を席巻するように思われましたが、ハラッパの人々の多くの初期の伝統は生き続けて後世になって再び現れました。
お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!
関連するカテゴリからQ&Aを探す
医師・看護師・助産師
薬剤師・登録販売者・MR
医療事務・調剤薬局事務
歯科衛生士・歯科助手
臨床検査技師・臨床工学技士
理学療法士・作業療法士・言語聴覚士
臨床心理士・心理カウンセラー・ソーシャルワーカー
介護福祉士・ケアマネージャー・社会福祉士
弁護士・行政書士・司法書士・社会保険労務士
フィナンシャルプランナー(FP)
中小企業診断士
公認会計士・税理士
簿記検定・漢字検定・秘書検定
情報処理技術者・Microsoft認定資格
TOEFL・TOEIC・英語検定
建築士
インテリアコーディネーター
宅地建物取引主任者(宅建)
不動産鑑定士・土地家屋調査士
マンション管理士
電気工事士
美容師・理容師
調理師・管理栄養士・パティシエ
シェフ
保育士・幼稚園教諭
教師・教員
国家公務員・地方公務員
警察官・消防士
その他(職業・資格)
おすすめ情報
デイリーランキングこのカテゴリの人気デイリーQ&Aランキング
-
英語のテスト範囲です!
-
(サイトを)「閉鎖しました」...
-
「とのことですが・・・」の訳し方
-
all of the と all the の違いは?
-
この英文を訳してください!
-
英文の構造を教えてください。
-
英語の表現を教え下さい。
-
冬が来た
-
並べ替えお願いします。不要な...
-
not only but also について
-
和訳を教えて頂きたいです。 Du...
-
洋楽の歌詞の英訳
-
英語
-
"relationship between"
-
疑問詞whoは単数扱い?それとも...
-
英作文の添削をお願いできます...
-
living people と people liv...
-
団体戦で私のペアしか勝つこと...
-
not only A but also B の使い...
-
how do I go to Rurikoin in ky...
マンスリーランキングこのカテゴリの人気マンスリーQ&Aランキング
-
英文和訳について。(2)
-
「とのことですが・・・」の訳し方
-
all of the と all the の違いは?
-
"relationship between"
-
He has gone He is gone
-
英語のテスト範囲です!
-
Not only for A but also for B...
-
高校英語の問題です。次の問題...
-
英語の質問です。
-
any other とthe otherの区別
-
文法の正誤問題
-
living people と people liv...
-
This will not be the case
-
100語自由英作添削をお願いいた...
-
副詞 just の位置
-
not only but also について
-
It is ..to~の文を比較構文で...
-
how do I go to Rurikoin in ky...
-
英文を日本語訳して下さい。
-
動作動詞 become について
おすすめ情報