次の並び替え問題を教えてください。

(1)「聴衆に対する意識」というものがある。それをもともと持っている講演者は多いようだが、経験で養われることもある。

There is such a thing as"audience sense",()()()()()() naturally, or which they acquire with experience.

(a) appear (b) speakers (c) which (d) to
(e) have (f) many

(2)この意識のおかげで、講演者は聴衆が興味を持っているか飽きているか、共感してくれているのか反感を持っているのかが分かる。

()()()()()()() whether his audience is interested or bored, sympathetic or antagonistic.

(a) this (b) to (c) enables (d) know
(e) speaker (f) sense (g) a

(3) そのような意識のおかげで、講演者はまた、話を締めくくるべき時を判断しやすくなる。

Such a sense, too, ()()()()() the ()() to conclude his remarks.

(a) helps (b) to (c) proper (d) speaker (e)judge (f) a (g) moment

(10)最大の間違いは、話の内容や長さについて聴衆が感じていることと正反対をおこなうことである。

()() mistake ()()()()() go too strongly against the feelings of your audience, either as to the tenor of your remarks, or as to their length.

(a) greater (b) than (c) no (d) made (e) can (f) be (g) to

A 回答 (1件)

1 which many speakers appear to have

2 This sense enables a speaker to know

3 helps a speaker to judge / proper moment

10 No greater / can be made than to
    • 0