至急です!!!
短大1年生です。授業で英語のプレゼンがあります。
サンタクロースについてのプレゼンをするのですが、英訳ができません。
お手数ですが、添削と英文がないところは英訳をお願い致します。。
英文のレベルが中学生以下ですみません…

公認サンタクロースは世界中に約180人います。
Official Santa Claus is about 180 people worldwide.

デンマーク、スウェーデン、ノルウェーを中心にさまざまな国にいます。
Denmark, Sweden and Norway, to stay about 14 countries.

そして、日本にも公認サンタクロースがいます。
The official Santa Claus has lives in Japan,too.

公認サンタクロースの役目は最年長のサンタクロースを手伝うことです。
Santas official role is to help the oldest Santa Claus.

一人で世界中の子供たちにプレゼントを配ることは大変な仕事だからです。
To distribute presents to children around the world alone because it is hard work.

公認サンタクロースになるには、厳しい試験を乗り越えなければなりません。

アジア地区での公募は行なっていない中、見事合格したのはパラダイス山本さん一人だけです。

北半球での12月は冬です。
December is winter in the Northern Hemisphere.

サンタクロースは、8頭のトナカイが引くそりに乗っています。
Santa Claus is riding a sled pulled by eight reindeer.

その8頭のトナカイに名前があることを知っていますか?
Did you know that you have the eight reindeer names?

絵本「サンタクロースがきた」によると、ダッシャー、ダンサー、プランサー、ヴィクセン、ドンダー、ブリッシェン、キューピッド、コメット、とそれぞれに名前がついています。
according to the book A Visit from St.Nicholas ,Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Donder, Burisshen, Cupid, Comet, and all have their name.

また、「赤鼻のトナカイ」とは9番目のトナカイのことです。
In addition, Rudolph the Red-Nosed Reindeer is the ninth reindeer.

それは「サンタクロースがきた」が発売されてから10年後に発売された「真っ赤なお鼻のルドルフ」が基となっています。
ルドルフは8頭の先導役として追加されています。
Rudolph has been added as walk ahead of eight reindeer.

一方、南半球では12月は夏です。
On the other hand,December is summer in the Southern Hemisphere.

オーストラリアのゴールドコーストでは、子供向けにサンタクロースがサーフィンをしながら登場するというイベントを開催しています。

以上です。
よろしくお願い致します。

A 回答 (3件)

1,Now, there are about 180 official Santa clauses around the world.

2,They exist all over the world starting from Denmark, Sweden, and Norway.
3,Of course, Japan has one, too.
4,This official Santa Clauses' job is to help the oldest Santa Clause.
5,That's because it is hard for the oldest Santa Clause to give presents to children in all over the world alone.
6,To become the official Santa Clauses must pass a hard exam which is very challenging.
7,Asian Area doesn't have recruitment for the official Santa Clause, but Paradise Yamamoto was the only one
passed this hard challenging exam in the past.
8,On December, it is winter in the Northern Hemisphere.
9,Santa Clause rides a sled pulled by eight reindeers.
10,Did you know that each reindeers have their own names?
11,According to the illustrate book called 'A Visit from St. Nicholas', the eight reindeers' name is Dasher, Dancer, Prancer,
Vixen, Donder, Burisshen, Cupid, and Comet.
12,In addition, the red-Nosed Reindeer is the ninth one.
13,This Red-Nosed reindeer comes its origin from the book called ‘A Red-Nosed Reindeer Rudolph’ which established after 10 years later from established 'A Visit from St.Nicholas'. Rudolph later added as a leader of this eight reindeers and pulls a sled in the front.
14, On the other hand,December is summer in the Southern Hemisphere.
15, Some events take place in Australia, Gold Coast area, which Santa Clause appeared with surfing for children.

番号ごとに分けて自分で翻訳しました。参考にしてみてください。 英語には正解がないためあくまで自分の意見を書きました。よかったら使ってください。
    • 0

Official Santa Claus is about 180 people worldwide. → There are 180 registered Santa Clauses in the whole world.

Denmark, Sweden and Norway, to stay about 14 countries. → They live in various country, especially, Denmark, Sweden and Norway.

Santas official role is to help the oldest Santa Claus. → Registered Santa Clauses have for role of helping the oldest Santa Claus.
    • 0

IGOOGLEの翻訳にぶち込んで

調べて見るのも一つの手ですよ
    • 0