電子書籍の厳選無料作品が豊富!

The manager requested that all the personnel in the sales department attended the meeting analyzing this year's marketing strategies.

A 回答 (3件)

The manager requested that all the personnel in the sales department (should) attend the meeting analyzing this year's marketing strategies.




仮定法現在は時制の一致を受けません。
    • good
    • 0

#1さんへ



あっ、確かにそのようにもとれますね。別解ということでしょうね。

あとpersonnelって複数名詞では?sは不要だと思いますよ。

http://ejje.weblio.jp/content/personnel+
    • good
    • 0

The manager requested that all the personnels in the sales depart

ment (that were) attended the meeting (should) analyze this year's marketing strategies.
    • good
    • 1

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!