電子書籍の厳選無料作品が豊富!

国立大志望の浪人生です。
英作文の添削をお願いしたいです!
回答よろしくお願いしますm(__)m


Q. 専業主夫は日本ではありふれた存在になるだろうか。
あなたの意見を100字以内で述べなさい。


A.
I don't think they become common in Japan.
In the past, it was thought that men should work to support their family financially and women should do houseworks such as cooking or taking care of children.
As society has come to change this idea is also changing, but it still remains today.
And Japanese men often worry how they are thought by people around them,
so they can't ensure to be regard as a person who gave up his career and lack of ambition and commitment.
With these reasons, it is different for them to stay at home.


私としては
As society has come~
のところが微妙かな、と思うのですがどうでしょうか?
他のところも直すべきところがあれば教えてください。
現役生と差をつけたいので、厳しめにお願いします!

A 回答 (4件)

NO.1 さん の答えで完璧だと思います。

ただ、質問者のコツとして、 質問者は”それに加えて”という意味でANDを文の初めに使っています。文の初めをANDで始めるのは避けたほうがいいです。だからFurthermoreとかIn addition などの接続詞(というのかな)を使ったほうがいいです。 接続詞(?)をうまく使えると、英文が読みやすく、流れがよくなります。接続詞(?)を覚えることをお勧めします。
    • good
    • 2
この回答へのお礼

接続詞ですね!
次からは接続詞に気をつけて書いてみようと思います。
回答ありがとうございました!

お礼日時:2015/02/16 19:00

有料の英文校閲業者を通してみてはどうでしょう。

お金をかけてもいい場面だと思います。
    • good
    • 0
この回答へのお礼

ありがとうございました。
参考にさせていただきます。

お礼日時:2015/02/11 23:03

Tips:



As society has come to change this idea is also changing, but it still remains today.

As society has come to change this idea, that has to be changed, but (it) still remains today.

なら文法解釈ができる。

by people around them ⇒ by the people around them or other people

ensureは他動詞 cant't ensure to be自動詞として使っていため意味をなさない。
ensure that
ensure A B
ensur B for A
が基本てきな構文になる。
    • good
    • 1
この回答へのお礼

さらに詳しく教えてくださり
ありがとうございます!
とても参考になりました!

お礼日時:2015/02/11 23:02

I don't think house-husbands are becoming more common in Japan.


In the past, it was thought that men should work to support their family financially whereas women do houseworks such as cooking or taking care of children.
This idea should be changing as society changes, but it still remains intact in Japanese society today. Men tend to worry how they are seen by the people around them.
They don't want to be seen as a person who has given up his life and lost his ambition and commitment to the family.
It is different for them to stay at home for these reasons.
    • good
    • 1
この回答へのお礼

とても分かりやすいです。
全文直してくださってありがとうございました!

お礼日時:2015/02/11 10:31

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!