【先着1,000名様!】1,000円分をプレゼント!

次の並び替え問題を教えてください。なお、どの問題にも不要な語が1語あります。

(1)その奨学金のおかげで、春香はアメリカに留学することができた。

①to ②in ③the scholarship ④thanks ⑤Haruka ⑥the U.S. ⑦go to college ⑧allowed

(2)地球温暖化といった環境問題は、我々の生活に直接影響しうる。

①our lives ②environmental issues ③affect ④can ⑤global warming ⑥directly ⑦such as ⑧effect

(3) ウィルスにさらされたことのない人は、感染した場合、はるかにひどくなる。

①a virus ②before ③from ④to ⑤much more ⑥have never been exposed ⑦who ⑧suffer ⑨people ⑩if infected

(4) 問題の男がどんな風貌だったか覚えていますか。

①in ②what ③question ④the man ⑤remember ⑥like ⑦how ⑧looked ⑨do you

(5) 新しい環境に慣れるのにしばらくかかった。

①a while ②used ③me ④myself ⑤took ⑥it ⑦adjust ⑧to ⑨to the new environment

A 回答 (1件)

(1)

(The scholarship)(allowed)(Haruka)(to)(go to collage)(in)(the U.S.).
④thanksが不要

(2)
(Environmental issues)(such as)(global warming)( can)( affect) (our lives) (directly).
⑧effectが不要

(3)
(People)(who)(have never been exposed)(to)(a virus)(before) (suffer) (much more)( if infected).
③fromが不要

(4)
(Do you)(remember)(what)(the man)(in)(question)(looked)(like) ?
⑦howが不要

(5)
(It)(took)(me)(a while)(to)(adjust)(myself)(to the new environment).
②usedが不要
    • 1