プロが教える店舗&オフィスのセキュリティ対策術

Underline the correct to complete about the text



The people of Shanghai need to understand that construction must slow down. The officials hope to show them /their how bad the problem is.


The land in the financial center sank nearly four centimeters in 2007; around the tallest building it / they sank nearly six centimeters

教えてくださいお願いします❗️

A 回答 (3件)

them



they
    • good
    • 0

正しい方に下線を引くのですね。



The people of Shanghai need to understand that construction must slow down.

The officials hope to show them /their how bad the problem is.
       ↓
The officials hope to show them how bad the problem is.
            them 目的格



The land in the financial center sank nearly four centimeters in 2007;
around the tallest building it / they sank nearly six centimeters
              ↓
              it  

最も高い建物の周りでは ほぼ6センチメートル沈んだ
it は tallest buildingを 指しています。

2つの節の意味に密接なつながりがあることを強調したいときは、セミコロンでつなげることができます。

でしょうか???

over
    • good
    • 1

The people of Shanghai need to understand that construction must slow down. The officials hope to show them /their how bad the problem is.


/themが正しいです。them=the people of Shanghai

The land in the financial center sank nearly four centimeters in 2007; around the tallest building it / they sank nearly six centimeters.
/itが正しです。 it=the land
    • good
    • 3

お探しのQ&Aが見つからない時は、教えて!gooで質問しましょう!